Van brainstorming…
Bij grote kmo’s is vinden van nieuwe ideeën via brainstorming al langer ingeburgerd, maar zonder dat je het beseft doe je dit ook. Alleen is het minder formeel en zijn er wellicht minder tot geen andere personen bij betrokken: in je auto, ’s morgen aan de ontbijttafel, overdag wanneer het je even uitkomt, ’s avonds in je bed. Maar laat net dat de sterkte zijn van een goeie brainstorming. Het laat je toe om een andere kijk op je zaak te hebben en liefst nog door mensen die er niet te close bij betrokken zijn. Met de beste ideeën start je om uiteindelijk nieuwe groeikansen te testen.
… naar concrete acties
Wellicht zit je zelf al met tientallen ideeën in je hoofd, maar is er nog niks van in huis gekomen. Tijd is daar je grote vijand. Vandaag ben je zaakvoerder, boekhouder, verkoper, secretaresse, klantendienstmedewerker, stielman,… Laat staan dat je nog moet nadenken over veranderingen, nieuwe producten of het lanceren van campagnes. En daar kunnen wij samen met jou het verschil maken: jij houdt de teugels in handen, maar wij nemen het operationele voor onze rekening. Dat is het doel: via brainstorming nieuwe ideeën op papier zetten en uiteindelijk ook uitwerken.