Komt dit je bekend voor?

  • Je hebt nog geen website laten maken, want dat is volgens jou te duur.
  • Je hebt al een website, maar ze rendeert niet. Er komen geen nieuwe aanvragen of klanten uit.
  • Je wil graag verder groeien en meer verkopen van je product of dienst.
  • Het besef dat je een website moet laten maken is er al lang, maar je weet niet goed hoe eraan te beginnen.

Google is de nieuwe Gouden Gids

Mogelijk heb je het zelf niet meer meegemaakt, maar tot een tiental jaar geleden kreeg iedereen jaarlijks een gratis Witte en een Gouden Gids. In de zogenaamde Witte Gids vond je de particuliere telefoonnummers terug, de Gouden Gids werd ook wel de beroepengids genoemd. Het was dé bijbel om een dakwerker, chauffagist, boekhouder, reisagent,… terug te vinden. Stond je niet in de Gouden Gids, dan bestond je eigenlijk niet. Die plek hebben het internet en Google opgevuld. Wie vandaag geen website heeft laten maken, die heeft een concurrentieel nadeel. Want wat doen we het eerst als we iets nodig hebben? Juist ja, we openen Firefox, Chrome of Safari en zoeken zelf uit wie of wat mijn probleem kan oplossen. En dankzij de smartphone beginnen we de zoektocht onmiddellijk.

Scoor online en geef je concurrenten het nakijken

Wil je een website laten bouwen, dan denkt iedereen meteen aan de foto’s, de teksten, het design, de grafische elementen, enz. Dat komt er bij ons pas bij in een volgende stap. Want je mag de allermooiste en zelfs duurste website laten maken, als je jouw bezoeker niet weet te prikkelen of hij weet zijn weg niet te vinden, dan kan je beter meteen alles in de vuilbak gooien. Onze voorkeur gaat uit naar een makkelijke, eenvoudige en goed uitziende website dan naar eentje met veel toeters en bellen. Want op het einde van de rit wil jij weten hoeveel extra klanten je website heeft opgeleverd. En om tot resultaten te komen zijn er twee zekerheden: “less is more” en “keep it simple, stupid”. Pas dan zullen je online inspanningen resultaten opleveren.