• Blog
Marketingcoach Marketingcoach
  • Uw marketingcoach
  • Marketing voor KMO’s
    • Ondersteuning en advies
    • Brainstorming – nieuwe ideeën
    • Marketingplan opstellen
    • Communicatieplan opmaken
  • Creatieve diensten
    • Logo, huisstijl en branding
    • Ontwerp en drukwerk
    • Administratief drukwerk
    • Commercieel drukwerk en reclame
    • Copywriting en teksten schrijven
    • Organisatie van events
  • Digitaal
    • Website laten maken
    • Webshop laten maken
    • Zoekmachine optimalisatie (SEO)
    • Adverteren in zoekmachines (SEA)
    • Adverteren op sociale media
    • Sociale media beheer
  • Marketing audit
Contact

Ik wil mijn commerciële resultaten opkrikken

Als zaakvoerder en ondernemer is het een uitdaging om je zaak mee te laten evolueren met de wensen en behoeften van je klant. Een zaak die vandaag heel goed draait, kan volgend jaar in minder rustig vaarwater terechtkomen. De concurrentie zit niet stil en ook jouw klanten ontdekken andere en misschien betere producten en diensten. Daarom is het noodzakelijk om je klanten voldoende te kennen, regelmatig met hen te communiceren, in te spelen op wat ze nodig hebben en vooral niet te blijven stilstaan. Want in het land der ondernemers is stilstaan altijd achteruitgaan. En met de komst van het internet evolueert het nu eenmaal sneller dan ooit tevoren.

  • Weet wat er leeft
  • Weet wat er leeft

    Er zijn 1.001 redenen waarom een zaak vorig jaar nog perfecte resultaten voorlegde en dit jaar zwarte sneeuw ziet. Het is dan ook belangrijk dat je als ondernemer de vinger aan de pols houdt. Niet alleen de marktomstandigheden veranderen, ook jouw ooit zo trouwe klant evolueert en verandert. Blijf daarom waakzaam voor gedragswijzigingen, nieuwe trends, extra concurrenten en nieuwe kansen. Als zaakvoerder ben je geneigd vast te roesten in de dagelijkse routine, maar vaak kan een externe kijk op jouw situatie specifieke zaken blootleggen en aantonen.

    weet wat er leeft
  • Stilstaan is achteruitgaan
  • Stilstaan is achteruitgaan

    30 jaar terug was het de normaalste zaak van de wereld dat de groenteboer, de visboer, de melkboer en de bakker aan huis kwamen. Van een dienstverlening gesproken: je moest zelfs het huis niet meer uit. En wat zie we vandaag opnieuw? Bakkers beginnen terug broodrondes te doen, want er is vandaag een oudere generatie die langer alleen woont en niet altijd even mobiel is. En er is ook een jongere generatie die bereid is iets meer te betalen om op zondagmorgen verse pistolets en koffiekoeken in een zakje aan de achterdeur terug te vinden. De bakker die 30 jaar geleden zijn bestelwagen verkocht, mag er vandaag een nieuwe uitzoeken. Ten minste, als hij wil inspelen op datgene wat een deel van zijn cliënteel vandaag verwacht.

    levering aan huis
  • En ook online liggen er kansen
  • En ook online liggen er kansen

    Gaan we terug naar de bakker en de heruitgevonden broodrondes. De bakker die volledig “in” wil zijn, aanvaardt ook online bestellingen. Makkelijk toch: zaterdagnamiddag je bestelling doorgeven voor zondagochtend, online betalen en ’s anderendaags de wachtrij vermijden, want je mag langs de achterdeur je bestelling in ontvangst nemen. Of beter nog, rechtstreeks naar de ontbijttafel, want de bakker heeft je bestelling geleverd. Voor elke zaak liggen er vandaag digitale kansen, je moet ze alleen maar zien en volop benutten.

    online kansen grijpen
  • Tevreden klant = basis voor succes
  • Tevreden klant = basis voor succes

    Je klanten gelukkig maken en tevreden houden moet je drijfveer nummer één zijn als ondernemer. Wie de klant vandaag niet op de eerste plaats zet, kan maar beter de deuren sluiten. Door de opkomst van het internet en sociale media kan je je vandaag als kmo niet permitteren om een ontevreden klant te hebben. Een tevreden klant is in het beste geval een ambassadeur, iemand die mond-tot-mond reclame stimuleert. Een aanbeveling of positieve beoordelingen zullen nieuwe klanten alleen maar warm maken om met je in zee te gaan. Maar een ontevreden klant, die zie je nooit meer terug en gaat bovendien zijn mening delen met tientallen mensen. En via het internet zijn er dat nadien makkelijk honderden of duizenden.

    audit zonder oogkleppen
  • Heeft jouw zaak een boost nodig?
  • Heeft jouw zaak een boost nodig?

    Waarom klanten vandaag de weg naar jouw onderneming niet (meer) vinden, is voor jou wellicht een groot raadsel. Je staat er middenin, je bent heel betrokken en ziet daardoor heel waarschijnlijk zelfs de oorzaken niet. Laat staan dat je vandaag ziet welke kansen er liggen om een nieuwe, positieve wind door je kmo te laten waaien. En daar kunnen wij met een externe kijk en door onze jarenlange ervaring zeker bij helpen.

    Een goeie start nemen of verder groeien doen we samen.

    Ontdekken wat jouw bedrijf echt nodig heeft is voor ons zeer belangrijk. We luisteren met plezier naar jouw verhaal en werken met je samen om uiteindelijk jouw doelstellingen te behalen.





      Uitdagingen
      • Ik wil mijn start absoluut niet missen
      • Ik wil mijn bedrijf of merk verder laten groeien
      • Ik wil online groeien en elke digitale kans benutten
      • Ik wil mijn commerciële resultaten opkrikken
      Creatieve diensten
      • Logo, huisstijl en branding
      • Ontwerp en drukwerk
      • Commercieel drukwerk en reclame
      • Administratief drukwerk
      • Copywriting en teksten schrijven
      • Organisatie van events
      Digitale diensten
      • Website laten maken
      • Webshop laten maken
      • Zoekmachine optimalisatie (SEO)
      • Adverteren in zoekmachines (SEA)
      • Sociale media beheer
      • Adverteren op sociale media
      Contact

      Valkebeekstraat 4

      1861 Wolvertem

       

      0478 81 80 41
      michael@uwmarketingcoach.be
       
      BE0727.585.221

      © 2022 Marketingcoach BV. Alle rechten voorbehouden.

      Een goeie start nemen of verder groeien doen we samen.

      Ontdekken wat jouw bedrijf echt nodig heeft is voor ons zeer belangrijk. We luisteren met plezier naar jouw verhaal en werken met je samen om uiteindelijk jouw doelstellingen te behalen.