Komt dit je bekend voor?
- Je adverteert via magazines, lokale bladen en andere kanalen, maar de resultaten volgen niet.
- Met je nicheproduct is het niet evident om gericht je doelgroep te bereiken.
- Je wil potentiële klanten warm maken, aanvragen genereren en/of verkopen.
- Je wil met een laag budget nieuwe klanten naar je winkel of zaak lokken of over het algemeen een nieuw publiek bereiken.
Schiet raak met gerichte en persoonlijke advertenties
Iedereen zit op sociale media. Begin 2020 waren er in België 7,4 miljoen actieve sociale media gebruikers. Dagelijks zitten zij gemiddeld 1 uur en 36 minuten op sociale media, met Facebook op kop. Stel je maar eens voor dat je door te adverteren op sociale media je toekomstige klanten kan benaderen. Niet met alle 7,4 miljoen tegelijk natuurlijk, maar op basis van selectiecriteria. Zo kan een schoonheidsinstituut uit het dorp Groeiegem specifieke boodschappen of promoties sturen naar alle vrouwen tussen 18 jaar en 55 jaar uit dezelfde gemeente, met een interesse in mode en beauty. Of gewoon, in een cirkel van 3 kilometer rond het instituut. Of … De mogelijkheden zijn bijna eindeloos en er komen frequent nieuwe mogelijkheden bij.
Bereik heel je gemeente voor een beperkt mediabudget
Een advertentie in een lokaal blad kost al snel minstens 100 euro mediabudget voor een klein formaat. En dan teken je in op een eenmalige advertentie die verdwijnt tussen tientallen andere advertenties en zonder garantie op succes. Maar bereik je daarmee de personen die je moet bereiken? Met offline advertenties heb je geen zicht op hoeveel mensen je advertentie hebben gezien. Dat is de kracht van adverteren op sociale media: je kan perfect en in real time het succes van je campagne meten en bijsturen. Je hebt de versnellingspook zelf in handen: hoe relevanter je advertentie, hoe meer je doelgroep zich aangesproken voelt en hoe beter de resultaten. En dat voor een mediabudget dat vaak veel lager ligt dan een klassieke advertentie.