Komt dit je bekend voor?
- Je bent nog maar net gestart en bent op zoek naar een herkenbare grafische identiteit.
- Je wil een logo en huisstijl die uitgaan van jouw verhaal.
- Je huidige logo heeft een facelift nodig, je overweegt een rebranding.
- Je hecht belang aan een coherente stijl.
Logo als uithangbord voor je onderneming of merk
Je allereerste logo kiezen is meteen één van de grootste uitdagingen bij het starten van een onderneming. Je wil dat je logo modern is, uniek en vooral herkenbaar. Iedereen kan zich ongetwijfeld het logo voor de geest halen van bedrijven en merken als Coolblue, Coca-Cola, Nike of Apple. De populairste en meest herkenbare logo’s zijn vaak abstract en heel eenvoudig. Een logo hoeft daarom niet altijd de activiteiten van een bedrijf te omschrijven. Ook een rebranding, een update van een bestaand logo of hernieuwing van het logo, kan op de juiste momenten zorgen voor een nieuwe drive.
Jouw huisstijl: meer dan een logo, kleuren en lettertype
Een doordachte en grafisch goed uitgewerkte huisstijl kan het verschil betekenen tussen herkend worden en niet. Maar uiteindelijk gaat het om meer dan een logo, kleuren en een lettertype. De gehele huisstijl weerspiegelt het verhaal van je bedrijf of merk. Onbewust gaan we bijvoorbeeld groen associëren met milieu, krijgen we een warm gevoel bij rood of oranje en associëren we goud met exclusief of duur. Daarom moet het plaatje altijd volledig kloppen en pakken we het geheel aan om een uniforme look & feel te creëren.