Het regent groeikansen
Over een financiële audit heb je wellicht al horen spreken: een screening van de boekhouding met de bedoeling om pijnpunten bloot te leggen. En ook al klinkt het nogal saai, het heeft een enorme meerwaarde. Financiële audits zijn dus vrij normaal, maar wat kan een marketing audit dan voor jou betekenen? Heel veel! Zelfs de meest eenvoudige marketing audit kan wijzen op nieuwe kansen voor groei waarvan je zelf het bestaan niet wist.
Leer uit je campagnes…
Een marketing audit starten we altijd met een kritische kijk op je commerciële activiteiten en campagnes. Hierbij gaan we vooral kijken naar de resultaten: zijn de resultaten behaald die je voor ogen had? Zelfs al was je er niet tevreden van, dan is het nuttig te weten waarom. Op die manier heeft het geïnvesteerde budget toch tot iets gediend. En zo lijsten we alles op wat je vandaag onderneemt en krijgen we een eerste indruk van wat werkt en wat niet.
… en ga er mee aan de slag
Als we een zicht hebben gekregen op je (commerciële) activiteiten, dan gaan we er verder mee aan de slag. Soms zijn het kleine dingen die je kan veranderen om van een flop een succesverhaal te maken. Of ontdek je nieuwe mogelijkheden en kansen door het geweer volledig van schouder te veranderen. Met onze inzichten en expertise gaan we jou tot nieuwe inzichten brengen, die misschien wel eens het doel kunnen halen dat je voor ogen hebt. En met onze tips ga je zeker aan de slag kunnen om nieuwe dingen te testen.
Een audit zonder oogkleppen
In tegenstelling tot andere audits, gaat onze marketing audit verder dan ons vakgebied. Het risico bestaat immers dat je een promotiecampagne negatief evalueert, omdat er geen enkele verkoop is gevolgd. Maar misschien ligt dit niet aan de campagne? Misschien ben je te duur? Is je offerte niet duidelijk genoeg? Heeft je klant een e-mail gestuurd, maar heb je niet snel genoeg gereageerd? Heb je er al eens aan gedacht dat je misschien enkele zware negatieve reviews online hebt staan? Vandaag beslist een klant niet op basis van één parameter (zoals de prijs), maar wel op een totaalbeleving. En daarbinnen moet je klant centraal staan.
Marketingcoach Matrix en Groeiplan
Het resultaat van een audit is geen lijvig document met een reeks vingerwijzingen, daar wordt niemand gelukkig van. Wij bundelen onze inzichten in een door ons ontwikkelde matrix, die je in één oogopslag vertelt wat het moet vertellen. En de inhoud van die matrix gebruiken we meteen ook voor het opstellen van een Groeiplan, waarbij we op een eenvoudige manier uitleggen welke kansen er voor jou vandaag nog liggen. Voor minder gaan we niet! Redenen verzinnen om duidelijk te maken wat er misgaat is één ding, er constructief mee aan de slag gaan een ander. En dat is nog altijd het doel van onze marketing audit.