Is jouw kmo klaar voor 2020?
Als zaakvoerder van een kmo is het opstellen van een marketingplan wellicht een ver-van-jouw-bed-show. Waarom zou je dingen op papier zetten als het allemaal al perfect in je hoofd zit? Net daarom! Een marketingplan laat je toe structuur te brengen in je ideeën en prioriteiten te stellen. Je onderscheidt een “must have” van een “nice to have” en creëert een operationeel stappenplan. Je marketingplan wordt zo een script van jouw professionele film en een leidraad voor alles wat je nog gaat ondernemen.
Less is more!
De kans is groot dat je vandaag door de bomen het bos niet meer ziet. Moet je nu inzetten op advertenties, foldertjes, reclame, nieuwsbrieven, Facebook, bloggen, Instagram? Of is het gewoon tijd om je eerste website te laten maken? Als zaakvoerder van een kmo heb je geen behoefte aan ingewikkelde strategieën, maar wél aan een praktisch plan dat er vooral gericht is om je zaak een veelbelovende start te gunnen of verder te laten groeien. Een goeie brainstorming kan je zeker helpen om al je gedachten op papier te zetten.