Komt dit je bekend voor?

  • Je wil je klanten aanmoedigen om je bedrijf of merk bij familie of vrienden te promoten.
  • De meeste klanten vinden jou dankzij mond-tot-mond reclame en je wil dit verder uitbouwen.
  • Je hebt een niet alledaags product of dienst en wil via je klanten in contact komen met nieuwe klanten.
  • Uitgebreide reclame- of marketingbudgetten zijn er niet, dus wil je via mond-tot-mond reclame verder groeien.

Er gaat niets boven mond-tot-mond reclame

Mond-tot-mond reclame is de meest effectieve reclame voor elk bedrijf, dat hoef ik je niet te vertellen. Dat betekent immers dat een zéér tevreden klant een vriend, kennis, collega of familielid aanmoedigt om ook eens bij jou langs te komen of contact op te nemen. Je kan dus wel raden wat er gebeurt als je dit probeert te beïnvloeden en mond-tot-mond reclame stimuleert. Is het mogelijk? Ja! Is het makkelijk? Iets minder, want het neemt vooral tijd en creativiteit in beslag. Maar het is de moeite waard om het te doen of anderen het voor jou te laten doen.

Berichten delen is de nieuwe mond-tot-mond reclame

Hoe en wanneer ambassadeurs – klanten die van je houden – over jou praten, heb je niet onder controle. Tenzij je online met hen geconnecteerd bent. Want sociale media zijn zeer dankbare kanalen om mond-tot-mond reclame te stimuleren en je kan perfect meevolgen. Heb jij nog nooit een bericht gedeeld van je favoriete winkel om bijvoorbeeld iets te winnen? Kanalen als Facebook noemen we niet voor niks een sociaal medium. En wat als we onze klanten zouden stimuleren een review achter te laten op sociale media of Google?