Komt dit je bekend voor?

  • Je bent al jaar en dag ondernemer, maar bijna niemand kent je bedrijf, producten of diensten.
  • Je wil dat mensen meteen aan jou denken als ze op zoek zijn naar jouw producten of diensten.
  • Je wil je bedrijf op de kaart zetten en meer nieuwe klanten of projecten binnenhalen.
  • Je beseft dat je concurrenten bekender zijn en wil die trend stilaan afbuigen.

Naamsbekendheid creëren draait om timing

Je logo op de auto, visitekaartjes, folders, sponsoring, reclamepanelen, bedrijfskleding, balpennen met je logo,… Wellicht heb je al heel wat initiatieven genomen om wat meer naamsbekendheid te creëren, maar heb je nog altijd het gevoel dat niemand je kent. Eigenlijk komt het er niet op aan om op alles “ja” te antwoorden, maar wel om de juiste media te selecteren en op het juiste moment bij je toekomstige klanten binnen te vallen. Stel, je verkoopt schoenen voor kinderen tot 3 jaar. Dan moet je inzetten op het creëren van naamsbekendheid bij ouders met kinderen binnen die leeftijdscategorie. De sponsoring van het eetfestijn voor de veteranen van de lokale voetbalclub laat je dan misschien best vallen, niet?

Werk aan je online naamsbekendheid

In een zeer chique woord draait het allemaal rond “brand awareness”, een soort van bewustzijn dat je wil creëren bij je toekomstige klanten. Enkele klassiekers hebben we hierboven opgesomd, maar voor de moderne ondernemer biedt vooral het internet vandaag kansen. Sociale media zijn niet meer weg te denken en bieden je vandaag de kans om aan zeer lage prijzen gerichte campagnes te doen. Bovendien is alles meetbaar en weet je perfect hoeveel je hebt geïnvesteerd en hoeveel het heeft opgebracht.