Een weldoordacht business plan
Een business plan is wellicht niet meteen jouw cup of tea? Dat begrijpen we voor de volle 100%. Waarom zou je in godsnaam enkele A4-velletjes volkrabbelen? Eén reden: om een klare kijk over je actieterrein te krijgen en om focus te houden, nu en in de toekomst. Wat dat bepaalt “hoe” je gaat ondernemen. Wellicht heb je ideeën in overvloed en weet je niet waar eerst te beginnen? Zo’n business plan creëert een kader en legt meteen ook de prioriteiten vast.
Van plan naar verdienmodel
Uiteindelijk wil je ook je boterham verdienen. Daarin speelt het financieel plan een belangrijke rol. Voor de oprichting van je vennootschap is zo’n plan verplicht. Hiervoor werken we vaak (maar niet exclusief) in tandem met Uw Ondernemingscoach, erkend boekhouder en fiscalist, maar vooral jouw persoonlijke coach. Vanuit het financieel plan krijg je een eerste zicht op de te volgen strategie, de markt waarin je gaat ondernemen, de marketing, de verkoop, enz.
De basis voor het succes
Een goed marketingplan is de basis voor je toekomstige succes. Met het marketingplan gaan we dieper in op de doelen die je hebt vooropgesteld. Hiervoor hebben we de Marketingcoach Groeimatrix uitgewerkt. Dat is een vereenvoudigd marketingplan op één A3, een gesimplificeerd model dat we hebben uitgedacht voor eenmanszaken en kmo’s. Niet al te veel bla bla bla, maar wél een focus op boem boem boem.
Geen woorden maar daden
Ook in deze uitvoerende fase staan we je maar al te graag bij. Vaak krijgen we vragen van ondernemers om bijvoorbeeld voor hen een website te laten maken of te adverteren op Facebook. Maar zonder voorafgaande marketingaudit beginnen we hier niet aan. Niet omdat we niet dat willen, maar wel omdat vaak de goeie vragen niet zijn gesteld. En dat kost je nadien gewoon handenvol geld, zonder al te grootse resultaten. Terwijl dat wél het doel moet zijn.
Een volledige ontzorging
Wanneer we zicht hebben op je doelen, weten we perfect “hoe” we deze moeten realiseren. In functie daarvan nemen we ook de uitvoering voor onze rekening:
- Het ontwerpen van je logo, huisstijl en branding
- Al je administratieve en commerciële drukwerk
- Succesvol adverteren en reclame
- Het schrijven van teksten voor brochures, nieuwsbrieven, websites,…
- Organiseren van opendeurdagen, braderijen, solden en andere events
- Een website laten maken, maar eentje in functie van resultaten
- Een webshop laten maken om 24/24 te verkopen
- Je website goed laten scoren in zoekmachines via SEO
- Adverteren in Google via SEA
- Het beheer van je sociale media
- Nieuwe klanten vinden via Facebook