5 redenen waarom een website je business boost
Tot het begin van de 21ste eeuw, en dat was bij wijze van spreken gisteren nog, haalden we massaal de Gouden Gids uit één of andere stoffigere kast wanneer we professionele hulp nodig hadden. Van tandarts tot elektricien, van dakwerker tot advocaat: elke ondernemer stond erin vermeld en betaalde zelfs veel geld voor een betere zichtbaarheid. Wat de Gouden Gids vroeger was, is het internet vandaag. En wat je naam in de Gouden Gids vroeger deed, doet een website vandaag. Waarom dan een website laten maken? Ontdek onze 5 redenen waarom een website je business boost.
Vind nieuwe klanten
Een nieuwe televisie, je favoriete boek, kantoormateriaal of een nieuwe leverancier,… Wanneer je vandaag een aankoop plant, start die in meer dan 80% van de aankopen of contactnames online. Dat betekent dus ook dat jouw potentiële klanten exact hetzelfde doen. Een website doet dus exact hetzelfde wat je vermelding in de Gouden Gids vroeger deed: ervoor zorgen dat je gevonden wordt. En dus ook nieuwe klanten aantrekken.
Een grote virtuele etalage
Vandaag investeren winkeliers en ondernemers veel geld in een herkenbare gevel of een mooie en aantrekkelijke etalage. Tientallen tot honderden mensen lopen dagelijks voorbij die etalage, maar slechts enkelen worden verleid om te blijven kijken. Beeld je eens een grote virtuele etalage voor, eentje die passanten (bezoekers) aantrekt die op dat moment effectief naar jouw producten of diensten zoeken. Zo siert jouw fysieke etalage bij wijze van spreken de Dorpsstraat, terwijl jouw website jouw etalage is in de Dorpstraat. En de Molenstraat. Maar ook in de Mechelsestraat. En de ….
Zonder website besta je niet
Volgens verschillende onafhankelijke onderzoeken naar consumentengedrag haakt 30 procent van de kopers af als de zaak geen website heeft. Méér nog, voor de jongste generaties twintigers en dertigers besta je gewoon weg zonder website. Wist je trouwens dat bijna 3 op 4 websitebezoekers de geloofwaardigheid van jouw bedrijf beoordelen op basis van de look en de inhoud van je website. Is die er niet, dan krijg je meteen een stempel.
Ga met je klanten in interactie
COVID-19 heeft bewezen dat het belangrijk is om met je klanten te kunnen communiceren. Ben je open of gesloten? Hoe ga je om met maatregelen? Hoe kan je je klanten geruststellen? Doe je ook thuisleveringen? Met een website stimuleer je communicatie: jij houdt je klanten op de hoogte en de klanten kunnen jou hun positieve en negatieve indrukken nalaten. Want die informatie is waardevol, om te kunnen blijven groeien.
Versterking voor je fysieke winkel
Een website of een webshop kan vandaag een perfecte aanvulling zijn van je fysieke activiteiten. In tegenstelling tot wat veel ondernemers denken is het geen “of” verhaal. Het is geen toeval dat een grote online speler als Coolblue ondertussen ook enkele fysieke winkels heeft geopend. Of omgekeerd, dat je vandaag infokiosken en aanraakschermen terugvindt in fysieke winkels. Heb je geen al te grote winkeloppervlakte, dan kan je via een website of webshop makkelijk de “verborgen” artikelen tonen. Een vierkante meter winkeloppervlakte kost je veel geld, met een website of webshop kan je zelfs geld uitsparen. En daarnaast ook nog eens uitpakken met enkele eye catchers, nieuwe collecties, nieuwe artikelen, extra promoties, enz.
Naast deze 5 redenen waarom een website je business boost, kunnen we er nog meerdere opsommen in functie van jouw business? Welke? Geef ons een seintje en we sommen ze met alle plezier op.